Przyciągnięcie uwagi odbiorców, a następnie zainteresowanie ich przekazem to główne cele reklamy. Strategie oparte na takich efektach dotyczą nie tylko reklamy w telewizji, internecie czy radiu. To również cel wspomagających działań marketingowych, których efektem ma być informowanie. Takim atutem wykazują się działania, które łączą w sobie wszystkie elementy reklamy typu POS. To forma działań reklamowych BTL, w tym takich, których realizacja następuje docelowo w punkach sprzedaży.
Reklama w formie druku ma długą historię. To właśnie plakaty, ulotki i broszury informacyjne funkcjonowały na rynku jako pierwsze we wszystkich branżach. Słowo pisane oraz ilustracje były pierwszymi narzędziami, które miały na celu zwiększenie zainteresowania stałych oraz potencjalnych klientów. Ich ogromną zaletą jest także przekazywanie rzetelnej informacji, na której przecież tak bardzo zależy odbiorcom. Dzisiaj, kiedy konsumenci doskonale znają już chwyty marketingowe i nie dają się omamić typowej reklamie, to właśnie informacja i nienachalny przekaz jest przez nich najbardziej doceniany.
Oczywiście pracownicy działów marketingowych powinni zawsze pamiętać, że aby klient zechciał zasięgnąć informacji o oferowanym produkcie bądź usłudze, również w przypadku materiałów POS należy go odpowiednio zainteresować. W kwestii druku będzie to na pewno właściwa ekspozycja materiałów. Stojak przyciągający uwagę czy atrakcyjne standy reklamowe będą najlepszym rozwiązaniem.
Takie formy ekspozycji generują najniższe koszty dla firmy, są przy tym tak samo skuteczne, jak znacznie droższa współpraca z ulotkarzami czy hostessami. Prospekt, książki, katalogi czy nawet ulotka niewielkiego formatu zostanie zauważona tylko wtedy, gdy stojak reklamowy będzie atrakcyjny wizualnie. Udowodniono zresztą, że taka forma ekspozycji skutecznie przyczynia się do wzrostu efektywności sprzedaży.
Uwagę należy zwrócić również na funkcjonalność. Stojak nie zajmuje dużo miejsca. Raz nabyty wystarczy na długie lata użytkowania. Dzięki niemu można też dystrybuować znaczną ilość form druku w jednym czasie.