Serwisy streamingowe stale rywalizują ze sobą o zainteresowanie klientów, oferując kolejne nowości. Skorzystać na nich mogą również artyści, dla których zarabianie na muzyce jest możliwe właśnie dzięki tego typu platformom.
Dobrym na to przykładem jest Spotify. Serwis jakiś czas temu przygotował specjalny panel Spotify for Artists, który zapewnia muzykom dostęp do wielu rozbudowanych narzędzi ułatwiających dystrybucję i promowanie własnej twórczości. Dzięki temu są oni w stanie skuteczniej docierać do obecnych i nowych odbiorców.
Na tym jednak zmiany się nie kończą. Platforma zapowiedziała między innymi uruchomienie nowego planu Spotify HiFi, który ma zapewnić bezstratną jakość muzyki, porównywalną do tego, na co możemy liczyć podczas korzystania z płyt CD. Jeśli zmiana ta się przyjmie, słuchanie muzyki przez serwisy streamingowe nabierze zupełnie nowego sensu. Skończą się utyskiwania audiofilów na to, że jakość udostępnianych utworów jest zbyt niska.
Sprawi to również, że sprzedaż muzyki w internecie okaże się znacznie skuteczniejsza. Muzycy będą mogli zrobić jeszcze lepszy użytek z narzędzi streamingowych, a także przekonać swoich słuchaczy do tego, że warto śledzić ich w sieci. To z kolei może przełożyć się na możliwość uzyskania wyższych zarobków. Zwłaszcza wtedy, gdy za tym wszystkim pójdzie przemyślana strategia dystrybucji i promocji własnej twórczości. Warto pamiętać, że konkurencja nie śpi, dlatego nie może być tu o mowy o odpuszczaniu.